Real Time Analytics

Livet På En Kant

Snart blir det hopptävlingar

Publicerad 2015-05-06 11:23:53 i Ante, Hästarna,

Blev ju taggad som attans nu när Ante ska börja hopptränas. Jag kommer bli besviken som tusan om han beter sig som en åsna och hoppar som en kratta. Nu tror jag att han kommer att sköta sig bra och att det kommer att gå kanon, men man vet liksom aldrig hur hans hjärna tänkt det. Jag började iaf omgående titta på potentiella tävlingar. Självklart kommer det här att förstöra mina semesterplaner. Eller rättare sagt. De krockar. 

Så här ser planen ut. 

27/6 1 m eller 1,10 klass. Jag hoppas att det ska gå att köra på 1,10 på en gång. Känns bara onödigt att hoppa lägre. Vi får se hur han utvecklas från fredag fram till tävlingen. 

5/7 1,10. Den här starten borde lätt kunna vara 1,10. 

18-19/7. Här finns det två tävlingsplatser. Jag får kolla med ryttaren vad denne tycker verkar bäst. 

Det är de tre första tävlingarna jag hittat. Nu har jag inte kollat med ryttaren vad den har för planer och två tävlingar är ju under Falsterboveckan. Det ska iaf bli så grymt kul att komma ut och se lite roliga saker igen. Kanske att jag kan ta upp banbyggarkurserna igen. 

Han kanske kan få till lite snyggare språng än mig. 

Snygg är hästen iaf. 

Älskar tävling och längtar verkligen tillbaka. Jag mamma MB hade ju verkligen roligt på "våran" tid. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela