Real Time Analytics

Livet På En Kant

What you wish is what you get!

Publicerad 2015-03-28 21:02:10 i Attraktionslagen, Målmedvetenhet, Tankar om att ha Livet På En Kant,

Alltså jag säger bara. Attraktionslagen is da shit! Vet du inte vad det är - googla, eller för allt världen - fråga mig. När man rider en häst och kommunikationen i ridningen börjar fungera kallar man det att man hittat knapparna. Jag tror jag hittat knapparna för attraktionslagen. For sure!

För det första önskade jag så sent som igår en komplimang för mitt utseende - det kom redan på Statoil när jag väntade på skjutsen i morse. Wow! I två format. Det ena var i form av ord och det andra i form av en trånande blick (ja, det räknas). 

För det andra har jag önskat mig en handtvål till badrummet. Fatta att jag fick just det idag. Vad är oddsen? De senaste två veckorna vände jag vid tvålhyllan och gick till kassan istället. Nu fick jag den. Tack för presenten! Den är mer än "bara" en tvål för mig. Älskar när saker är konkreta och man liksom har ett bevis för att LOA fungerar.  

För det tredje har jag hittat en ny bok att läsa efter jag läst ut min bok med erotiska texter. Önskade mig det när jag äntligen hittat ett ämne som jag tycker om att läsa om. Jag är inte då mycket för deckare. Precis när jag skulle lämna jobbet kom en person och vi pratade om den här typen av böcker. Jag fick ett tips på nästa bok. Det är möjligt att min hjärna är lite inriktad på sex ibland, men är det inte så att det är ett intresse som 100% av alla människor har minst en gång per liv iaf?

För det fjärde. Jag såg inte en enda glöm ej-skylt idag. Det satt en ny på dörren ut. Det stod istället vad man skulle göra. Håll dörren stängd! Tummen upp för den nya skylten. Me like. Jag skrev om sådana saker här för ett tag sedan.  

För det femte, listan blir lång idag jag har mer, det var så mycket bättre stämning där jag jobbade. En person på den här arbetsplatsen, arebetsplatsen är stor, har varit så bitter tidigare, men idag kom det till och med flera leenden från denna. Det var så illa att jag suttit och tänkt på om inte frasen bla bla du är bitter, har du inte fått knulla på länge, har kommit upp i mina tankar. Grattis personen har endera fått ligga, kul för den, eller så har den helt enkelt blivit gladare eller utvecklats. 

För det sjätte. Herregud! Det finns en person vars blick får resten av världen att försvinna, allt stannar liksom bara upp och benen nästan viker sig under mig. Det är sällan jag påverkas så av någon. Den här personen har klarat nummer ett på min "lista" (ni som håller på med attraktionslagen vet vad jag menar). Nummer ett har ingen på 3 år klarat att uppfylla. Nummer ett var simpel, den handlade bara om precis det jag skrev, att ha just det. Nummer två på listan är att personen bjuder ut mig. Jag har liksom inget kvar på den fronten. Jag har blivit för sårad tidigare. Jag vågar som inte ta minsta risk att bli sårad igen så nummer två fick helt enkelt bli just att mannen är på. Nu har det väl hänt i det här fallet att han har varit på, men jag är seg(läs: lite lätt efterbliven). Jag hade ju kunnat svara. Jag har tänkt på dig flera gånger och blev glad när bla bla bla. Sedan hade jag kunnat svara "dig" gång två han gjorde något, men jag blir liksom fortfarande lite förvånad varje gång någon är på och speciellt han då. Jag vet att jag är lite av en mupp, samtidigt kanske det är en form av försvar. Jag är verkligen bara så rädd att bli så ledsen som jag var. 

Nej, nu är det dags för boken. Den här dagen har bara varit såååå bra och jag är så tacksam för alla dessa saker. Jag ska suga på karamellen och sedan ska jag njuta av känslan när någon får hela resten av världen att försvinna. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela