Real Time Analytics

Livet På En Kant

Nu börjar det ta fart

Publicerad 2015-03-08 00:50:09 i Målmedvetenhet,

Även fast jag jobbar, jobbar livet åt mig lite vid sidan av. Den mentala kursen jag gick för några år sedan lärde mig att sätta målen högt, högre än jag kunde tänka mig att nå. Jag vill sälja hästgrejer och en dag slog mig tanken: jag vill slåss mot de stora företagen, de två stora kedjorna. Jag satte mig aldrig ned och bara tänkte "det går inte" istället valde jag att tänka: hur ska jag göra. Nu har jag hittat ett sätt att jobba på. Ett sätt där jag som person har en nyckelroll som passar mig som handen i handsken. Jag vet att jag kommer att hitta fantastiska människor att jobba med och vi ska ha förbannat roligt på vägen. 

Jag vet att jag kommer att lyckas för någonstans har jag det redan i tanken. Jag ser också på det här med någon form av kärlek och jag älskar att hålla på med det. Flera gånger har jag "misslyckats" redan, men de är bara en del i processen i att lyckas. Jag vet att jag kommer att misslyckas med saker igen, men det är bara att kliva upp igen. Ju förr desto bättre. Ni vet, man skäms ofta över ett misslyckande, men ett misslyckande sitter alltid inom dig och inte hos alla runtomkring. Du måste vara lika modig för att våga lyckas som att våga misslyckas. Vad är dina nästa mål? Höj ribban 10cm den här gången. Du vågar och jag lovar att ditt självförtroende kommer att öka med en mil. 
Själv ska jag sova nu. Stora planer kräver stor planering, stort ansvar och mycket arbete, men jag är beredd att göra precis allt av det. Jag älskar liksom redan de människor jag har och kommer att få med mig på denna spännande resa och jag lovar att ni inom en snar framtid kommer att känna till både mig och mitt affärsmärke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela