Real Time Analytics

Livet På En Kant

Boka resa till semestern

Publicerad 2015-06-16 16:57:45 i Vanlig vardag,

Jag sitter här och jobbar dåligt. Istället började titta på mitt semestermål. Det blev inte alls som jag tänkt. Jag hade lagt ner alla resor, förutom en, men nu när jag kollade runt lite hittade jag perfekta "rundresan" inkluderat typ allt jag önskar mig. Grejen är lite, nu är väl inte jag den som bangar, MEN att åka och landa i ett land där jag knappt kan säga hej på språket för att sedan åka vidare till nästa land där jag inte heller kan säga hej. Jag fattar inte heller hur jag ska ta mig från flygplatsen till dit där jag ska med hjälp av allas vårat allvetande uppslagsverk google. Det känns ändå som lagom spännande. Hur fel kan det bli?
 
Sedan drar resan vidare från en annan ort i ett annat land till det från början tilltänkta resmålet. Här kommer nästa problem. Biljetterna härifrån och hem var tokdyra. Kanske att jag kan ta en liten "omväg" och passa på att besöka ett annat ställe som ligger på listan över ställen jag måste besöka innan jag dör på vägen. Och, nej, jag kan inte språket här heller. Herregud alltså! Jaja, det blir nog bra. 
 
En lösning på problemet skulle ju kunna vara att skaffa små post-it lappar med enklare fraser på alla språk. Vad tror ni? Hahaha! Nej, skämt åsido. Det löser sig nog.
 
Jag tror jag ska sova på saken. Det känns iaf som att jag skulle kunna ha sjukt roligt. Resmål nr 3 vill jag ha sällskap när jag åker till och jag tänkte åka själv den här gången eftersom jag ändå ska besöka en person som jag saknar i massor. Vi har haft så mycket roligt skoj tillsammans. Och den första etappen av resan är något jag ska göra själv.
 
 

Kommentarer

Postat av: Eve

Publicerad 2015-06-28 06:16:01

Googletranslate appen har hjälpt mig många ggr i början här i Turkland. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela