Real Time Analytics

Livet På En Kant

En vända i den lilla staden

Publicerad 2014-05-16 13:03:00 i Vanlig vardag,

Jag passerade ett antal städer med tåget på vägen hit. Det känns lite som en blandning mellan isländska städer och gamla svenska småstäder som de såg ut för några årtionden sedan. Själv har jag nog hamnat i Norges motsvarighet till Sigtuna. Faktum är att det är Norges äldsta stad så det finns nog anledning till likeheterna.
Jag fotade lite idag och det finns mer att upptäcka. 
 
Trappen på stället där jag bor just nu. Väljer jag att jobba här, vilket just för sekunden inte känns så troligt, är det antagligen här jag kommer att bo senare också.
 
Som ett gulligt litet skärgårdssamhälle, eller som en liten tur i Sigtuna stad.
 
 
Medans jag åt frukost fick jag sällskap och ett gäng pippifåglar åt gladeligen på en liten bananbit som jag tappat.
 
Lite dålig bild,men en typisk vy för en sommardag i den här staden.
 
Sorry för fingret! Går man bort längs med bryggan kommer man till stället där jag jobbar.
 
Några gamla byggnade med kyrkan bakom.
 
Känns bara som ett tvunget måste att besöka det här tornet/borgen. Jag får se om jag hinner och hittar på söndag.
 
Ja, det var väl allt. Jag kan säga att jag saknar mina fina vita dukar på borden vid arbete. Jag kontaktade faktiskt precis en annan restaurang i Oslo som jag tror passar mig bättre. Det är dock två dagar kvar här och jag får se om jag hinner ändra inställning innan dess. Det stora plusset här är att de jag jobbar med får massor med guldstjärnor. Det är bara det att den här typen av ställe inte riktigt är min grej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela