Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det har liksom på ett sätt inte med pengarna att göra

Publicerad 2014-05-14 08:22:00 i Vanlig vardag,

Jag sitter och väntar på att kunna ringa Länsstyrelsen. Personen i fråga har ju inte tagit ut veterinär fast jag påpekat det x antal gånger sedan mitten på mars. Hästen kommer att se ut som ett lik inom några dagar när jag nu slutar med överutfodringen. Jag vet att det kanske inte är rätt, men det snabbar iaf på Länsstyrelsen att komma ut till den stackars hästen. Till saken hör: Den har en skadad tand och kan inte äta ordentligt. Han har fått massor med mat innan, men eftersom betalning endast skett för 1/4 av tiden häst har stått här får han nu bara normal mängd foder.
 
Länsstyrelsen öppnar iaf kl 9 och då blir det till att ringa omgående. Jag kommer sedan att göra en del av en anmälan och har jag inte pengar på kontot och en veterinärtid för att kolla hästen innan kl 12 gör jag färdigt anmälan. Jag tror på det sistnämnda. Mitt enda hopp är att han inte vill stå med i det offentliga register som länsstyrelsen har. ALLA anmälningar syns om man ringer in och frågar angående en person. ALLA anmälningar. Med största sannolikhet kommer pengarna att vara forever gone, men huvudsaken är väl ändå att hästen får den veterinärvård som den har rätt till? Personen i fråga som äger hästen har redan påtalat att han INTE har för avsikt att betala så vad har JAG att förlora? Ingenting faktiskt. Han har i princip dumpat sin häst här och dessutom haft mage att komma och klaga.
 
Det han inte vet är att jag har i princip en miljon gånger större kunskap om vad som gäller när det kommer till gällande lagstiftning för häst. Kul? Inte ett jävla dugg, men jag känner att det får vara nog. Det räcker med att ha suttit och tittat på ett gäng shetlandsponnyer som blivit ridna 2 timmar + nästintill varenda dag. Det hann gå så långt att personalen från grannstallet undrade vad det var för några som satt och piskade på "de stackars shetlandsponnyerna" i flera timmar varje dag. Det får vara nog. Den här hästen står i mitt stall och är mitt ansvar. De andra får ta ansvar för sitt och faktum är att jag inte sett de ponnyerna bli ridna flera timma per dag senaste veckan. De har fått normala ridpass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela