Real Time Analytics

Livet På En Kant

Checklista inför flytten

Publicerad 2014-05-06 21:44:46 i Vanlig vardag,

Jag har en liten checklista inför flytten. Vissa saker är ju färdiga, vissa håller jag på med och vissa ligger på att-göra-listan.
 

Några av de saker som är färdiga är:

  • Bete till hästarna är fixat.
  • (stallplats till hösten)

Ja, just nu kom jag faktiskt inte på mer. Det kändes ju lite ruttet att den här listan inte blev längre, men det är iaf viktiga saker. Jag borde kanske bli bättre på att skriva upp saker jag gjort så jag ser att den listan minskar.

Saker jag håller på med

  • Rensa ur och göra mig av med en massa saker.
  • Fixa flyttkartonger
  • Planera för hur allt ska fungera under sommaren när jag är borta.

Det är väl i princip sådant jag jobbat med de senaste dagarna. Det är ju ändå snart en vecka sedan allt var klart och det är ju ändå en del jag hunnit fixa med. Planerna för under sommaren är ju i princip färdiga, men det är en massa småsaker.

Att-göra-listan (desto längre)

  • Städa ur stallet
  • Fixa iordning det som är trasigt på hagarna (hästarna har rivit ner staketet inkl ett antal stolpar på ett ställe)
  • Mocka ur hagarna (rätt mycket jobb)
  • Hinna så mycket som möjligt i lägenheten
  • Fixa ett förråd att ha div saker i under sommaren.
  • Göra mig av med den gamla bilen som står här på gårdsplanen

Det finns mer på listan, men det här är de viktigaste sakerna att börja med. Så snart jag fått lite flyttkartonger ska jag börja packa. Jag får typ leva med en kastrull och en tallrik ett tag. Det måste bli lätt att packa ner det sista sedan. Jag har ju inte all tid i världen och jag måste både jobba och sköta stall medan jag har massor mer att göra.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela