Real Time Analytics

Livet På En Kant

En tur på "byn"

Publicerad 2014-06-08 17:51:00 i Vanlig vardag,

Här kommer lite foton från det att jag var ute och gick idag. Jag fascineras fortfarande av norrmännens "byggkonst". Halva hus lite här och där. Vad är grejen med det liksom?
 
Jag var på tur på den lilla ön mittemot och de första bilderna är därifrån. Jag har bara sett en bråkdel av denna lilla putte-stad ännu. Det bor bara ca 2000 personer här.
Det här var på vägen bort mot bron. Det här är alltså stora gatan i byn och just här körs bussen. Jag trodde det var enkelriktat först, men så är icke fallet. Tydligen körde en av lastbilarna som kommer med varor till restaurangen in i någon byggnad häromdagen.
 
Vyn från kyrkogården, Kyrkan ligger på ön.
 
Kyrkan, inte den vackraste kyrka jag sett i mitt liv.....
 
Utsikten från andra sidan kyrkan. Jag fick inte till bättre bild än att trädet var mitt i. Tänk vilken utsikt.
Utsikten norrut (tror jag) sett från kyrkan.
 
Det är verkligen otroligt vackra byggnader här. De flesta är vita.
 
Den här utsikten var ju bara obetalbar.
 
Nedre torget.
 
Från bron mot restaurangen. Det stora vita huset till höger är de som äger restaurangens bostadshus. Det är rätt stort.....
 
Ännu en bild på restaurangen.
 
Och så hittar jag då ett halvt hus.
 
Jag har lite fler bilder, men nu väntar arbete. =D
 

Kommentarer

Postat av: Misan

Publicerad 2014-06-08 18:07:43

Haha ja du.. Dessa halva hus xD Har dessa i holland med. Så otroligt fula!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela