Real Time Analytics

Livet På En Kant

Inspirerar andra

Publicerad 2014-07-15 14:14:27 i Vanlig vardag,

Mitt kall i livet kanske är att inspirera andra. Det inspirerar mig när jag vet att jag inspirerar andra. Sedan jag flyttade har jag betydligt fler läsare och det kanske beror på att jag bokstavligen sa upp mig från allt i mitt liv och flyttade. Jag flydde inte från något gammalt utan jag skapade bara något nytt.
 
Det här morgonen vaknade jag med något som skulle kunna kallas tackbrev. En person tackade mig för att min flytt hit inspirerat denna att att sälja sin lägenhet och är på väg mot nya mål i livet. Så jäkla kul! Det är tufft gjort och man kanske måste ha någon som visar vägen ibland. Någon som gör slag i saken och bara tar sitt pick och pack och drar. Tänk på allt du hatar i ditt liv just nu. Jag antar att det kommer upp ett antal saker. Tänk att få säga upp dessa från ditt liv och istället släppa in nya och positiva saker. En stor flytt kräver inte bara mod, engagemang och ett jävla go. Det kräver också att du verkligen tar till vara på dig själv och skapar den du är.
 
Jag har sett många nya sidor hos mig, många nya bra. Jag har faktiskt inte upptäckt några nya dåliga som jag inte tycker om. Bland de dåliga har några gamla gjort besök, men jag har kunnat urskilja dem och bett de åka tillbaka till Stockholm igen. Det är där de hör hemma nu.
 
Det går nog upp och ner vid en sådan här resa när man förändrar precis hela livet. Det är klart att det inte är en dans på rosor. Det jag lärt mig från den här resan är att det är otroligt mycket lättare att vara på en plats där naturen är oslagbart vacker. Välj med omsorg är mitt råd! Varför befinna sig på en plats som inte ger själen någon tillfredsställelse?
 
Till dig som skickade "brevet" vill jag bara säga: Tack! Du inspirerar mig idag till att fortsätta och min syn på livet förändrades återigen till mer positivt och jag vill avsluta med You go girl! 
Jag vill gärna följa dig på din resa också.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela