Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det där med flytet......

Publicerad 2014-08-16 00:41:19 i Vanlig vardag,

Det var inte för inte som jag la till och kallade mig allsmäktig på facebook under en längre period. Jag är fan grym.
 
För snart 12 timmar sedan fick jag reda på att jag kunde lämna denna platsen betydligt tidigare än jag planerat. Först kändes det som en lättnad, jag ska vara ärlig, sedan när jag insåg att det samtidigt innebar att jag står helt utan inkomst, kändes det som ett helvete.
 
Nu, eftersom jag är allsmäktig, har jag redan skaffat mig en intervju. Det är sjukt. Jag satte mig direkt vid datorn när jag kom hem, skickade EN(!!!!) ansökan och typ en eller två minuter senare - kallad till intervju. Jag vet att det är mitt i natten, men jag har en intervju. Det är intervju till plan Ö, reservplanernas reservplan. Det är praktiskt och jävligt simpel. Det är möjligt att jag har fler hjärnceller än er, men jag är fan jävligt målmedveten och jag vågar hoppa över stupet. Alltid när det händer sådana här saker tänker jag bara: Universum tar alltid kortaste vägen. Det här var väl det den här gången.
 
Jag har liksom sett scenariot framför mig innan. Allt löser sig väl antar jag, bara på ett annat sätt än man från början tänkt sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela