Real Time Analytics

Livet På En Kant

Suttit på Bruno idag

Publicerad 2014-04-15 20:47:34 i Hästarna,

Idag satt jag på Bruno. Det gick bra. Han är ju här för inridning. Jag vet inte om jag har varit otydlig med det, men så är det iaf. Han var väldigt duktig. Det har blivit mycket arbete med att stå vid uppstigningspallen och att hänga på honom. Det märktes attt det hade givit resultat. Han skötte sig som i en skolbok. Förra gången blev det ju katastrof och total panik, men allt det berodde på missförstånd.
 
Jag diskuterade också framtida arbete med Simon och det blir nog så jag gör. Han behöver gå att rida och vara möjlig att få att gå framåt UTAN att använda skänkel särskilt mycket i början. Arbetet för att få honom att göra det kommer att bli tydligare smackningar och framåtdrivande hjälper från marken. Jag tror att det löser sig. Hans problem just nu vid ridning tycks vara just det - det går inte att få honom att öka farten och han gå verkligen som en snigel. Igår gick han dock som en dröm när jag tömkörde och han börjar verkligen hitta sin form.
 
Alla hästar har en egen form. Den utgår från hästens exteriör. Sedan kan man med arbete få dem att arbeta i en högre eller lägre form, men alla hästar har en individuell form utifrån deras exteriör. Igår fick Simon verkligen till den och bitvis var han riktig snygg. Hans kort hals gör också gärna att man vill få honom att ha lite längre hals och igår fick vi till även det.
 
Det blir nog bra det här. =)

Nu är det bara Hoppan kvar att sitta på så är årets alla hästar inridna. Mycket jobb har det varit den här våren med hästar men det är roligt när man ser resultatet. Kameran har sagt upp sig lite eftersom linsen har blivit lite suddig, men det kanske blir någon bild iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela