Real Time Analytics

Livet På En Kant

När livet är ett enda stort kaos =(

Publicerad 2013-09-25 20:56:20 i Vanlig vardag,

 
Jag undrar lite vad jag ska göra med mitt liv nu. Allt har liksom ställts på en ända. Hur ska jag göra? Jag vet fan inte, eller, innerst inne vet jag, men hur fan ska det gå till? I vilken ände börjar man? Vad är jag beredd att satsa? Svaret på sista frågan är nog allt. För en gångs skull kan jag tänka mig att satsa allt.
 
Det var nämligen en dag så att jag insåg att jag kan. Jag kan, det var inte svårare än så. Efter det hände sak B och sedan sak C och så vidare. Ibland kommer man till en ände där allt talar för att man är ute och cyklar på fel väg. Jag måste byta riktning. Jag vet, det innebär stora förändringar, men det finns lösningar på allt. Jag kom på en nu när jag gjorde färdigt stallet för kvällen. En stor och lite svår pusselbit att få ihop. Det var suveränt.
 
Den ska jag kolla närmre på nu. Jag är alltid en planerare och flytten som nu nalkas innebär att jag måste se mig om efter en annan arbetslösning. Tänk att jag kom på den så snart. Först tänkte jag att det kan vara ett "hinder" att flytta en längre sträcka, sedan kom jag på att jag sökte ett jobb för ett tag sedan då de letade personal på det stället och inte där jag bor just nu. Perfa! Eller vad säger ni? Nu gäller det bara att det jobbet finns kvar, sedan, hur jag ska lösa det rent praktiskt, det får jag se. Det braiga skulle dock vara att jag redan har en bra och stadig inkomst innan jag fly

Kommentarer

Postat av: fanny

Publicerad 2013-09-27 13:10:09

Ska du flytta? Vart då? Både du och hästarna?

Svar: Ja, både jag och hästarna. Har inte bestämt ännu. Blir till våren.
Livet På En Kant

Postat av: fanny

Publicerad 2013-09-27 16:54:37

Vadan detta? Vi kommer ju sakna dig

Svar: Flera saker, men en sak som fick "bägaren att rinna över" gjorde att jag bestämde mig.
Livet På En Kant

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela