Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hur mycket ljuger människor egentligen i en blogg?

Publicerad 2013-09-17 21:45:00 i Vanlig vardag,

Jag undrar ofta  hur mycket folk ljuger i sina bloggar.

För ett tag sedan var jag in på Wiggeby gårds grupp på Facebook för att kolla när och för vem de ska ha träning för. Döm om min förvåning när jag läser om Tyras katter. Ni vet antagligen inte vem hon är. Hon skriver två bloggar en som heter tyras.se och en som heter tyrashastar.se. Iaf fick stallets två katter sina tungor sönderfrätna för ett tag sedan. Jag läste ärligt talat inte allt hon skrev om det på sin blogg, men en sak som jag kommer ihåg är att hon skrev att har man djur kostar det och man tar dem till veterinären no matter what. Något i den stilen skrev hon. På facebook-sidan kan man istället läsa om hur en person tackar de hyresgäster som kommit med mat till katterna så att de kunnat få i dem medicin. Man kunde också läsa om hur en person lämnat pengar för att kunna ta den ena katten till veterinären (640:-) och hur hon bad att fler skulle lämna bidrag så att det skulle räcka till hela kostnaden. Där kunde man också läsa något i stil med " äntligen har Tyra förbarmat sig och tagit (vad nu katten heter) till veterinären. Jag tror att det var den första katten det hände.
Man kan säga att man undrar vilken verklighet som är verklig. Nåväl, allt är fiction i dagens samhälle uppenbarligen.
Jag lyckades även få reda på varför hon INTE fick hyra den andra gården som hon först skulle hyra när hon skulle flytta från Wiggeby, men vet ni vad - I don´t give a fucking shit! Jag kör bara mitt eget och har inte tid för skitgrejer och att hålla reda på alla andra. Den historien var dock lite smaskigare om man ser ur ett skitsnacksperspektiv, men som sagt. Jag har inte tid. Jag har annat jag fyller mina dagar med. =)
 
Tråkigt bara när folk ljuger. Kunde det inte ha stått i inlägget. Mina fantastiska hyresgäster hjälpte mig med katterna. Både til veterinären och sedan att få i dem medicinen? Det hade fan sett snyggare ut.

Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2013-09-18 10:50:44

Varför säger du såhär och lägger ut det här till ponnysanning..? om du läser FB sidan så är det inte Tyra som ber om pengarna.. det är Maria Bruce. Kolla ordentligt innan.

Postat av: Cornelia

Publicerad 2013-09-18 10:50:47

Varför säger du såhär och lägger ut det här till ponnysanning..? om du läser FB sidan så är det inte Tyra som ber om pengarna.. det är Maria Bruce. Kolla ordentligt innan.

Postat av: Moa

Publicerad 2013-09-18 13:09:23

Lol! Du skriver att dú inte orkar lägga ner tid på att ta reda på saker om andra människor när det är just precis det som du har gjort! Sån negativ människa du verkar vara. Ditt liv kan inte vara roligt:(

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-18 16:01:09

jag förstår dig många bloggare är falska. jag vet mycke om paulina till ex. känner ägarna till hennes hästar och dom säger många negativa saker om hennes blogg & lögner

Postat av: Linda

Publicerad 2013-09-18 16:58:19

Men Moa, är du tre år? Du verkar ju inte bättre själv när du yttrar dig såna personliga attacker till bloggaren i fråga. Kanske är du ett Tyra-fan men det är strunt samma man ska inte bli partisk.

/Linda som inte ligger på någons sida och som inte följer någon av bloggarna

Postat av: Emmy

Publicerad 2013-09-18 20:46:05

Löjligt inlägg.
Någon som du, som verkar vara så kritisk mot människor, kanske ska ta reda på fakta INNAN du hänger ut någon?
Så extremt onödigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela