Real Time Analytics

Livet På En Kant

Nyttoshopping på schemat idag

Publicerad 2013-03-03 10:07:59 i Vanlig vardag,

Idag blir det tur till Stinsen och nyttoshopping. Hästarna behöver kraft, eller åtminstone Norton. Jag trodde att han inte behövde mer eftersom han gått upp i vikt och såg bra ut nu. Jag hade fel. Han blev lite smalare igen så det blir till att ge honom lite kraftfoder.
 
Sedan har jag också läst på lite och han verkar ha problem med magen på våren. Vi bytte höbal för någon dag sedan och då blev han dålig i magen. Gången innan det svullnade han upp i benen, vilket han gjorde vid varje balbyte förra våren. Linfrö ska tydligen hjälpa vid den typen av problem. Hästens mage är ju gjord för att äta gräs som innehåller väldigt mycket vatten och vi ger ganska torrt hö/hösilage och då blir det obalans.
 
Nu blir det iaf Stinsen och införskaffning av föda till hästarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela