Real Time Analytics

Livet På En Kant

Nej, din snopp luktar inte rätt. Hejdå!

Publicerad 2013-03-17 17:18:00 i Tvåbenade problem,

 
Hur vet man om man är avelsmässigt kompatibel med en annan människa?

Alla har vid det här laget hört talas om feromoner. Det antar jag iaf. Åtminstone om du läste rubriken, kände intresse över att läsa vidare för att sedan 1, om du är man - undrar du givetvis: Hur skall min snopp lukta? 2, som kvinna vill du veta: Detta verkar intressant. Får man säga så?
 
Nu var det inte så enkelt. Det är inte bara snoppen som ska lukta rätt enligt kvinnan - snippan (måste använda fin-ord i fin-inlägg) måste enligt mannen också lukta rätt. Det fungerar så ute i världen. Du vet att du hittat rätt om könsorganet luktar rätt. Borde det inte då vara väldigt enkelt att hitta en partner? 

Jag kan tänka mig flertalet lösningar, allt för att slippa missförstånd i framtida förhållanden. Det skulle spara tid i sökandet av partner och det skulle underlätta då man inte behöver undra om det är rätt eller inte. Det är till och med så att jag skulle kunna öppna ett kontor med snopp-koppar som kvinnor får lukta på och fitt-koppar som männen får lukta på. Nu tänkte min hjärna vidare och tänkte att lukten kanske skulle bli lite unken efter någon dag, men enligt artikeln i Illustrerad Vetenskap ska vi, om det är rätt, inte känna att det luktar illa då. Det är hela grejen.
 
En alternativ lösning kan vara "speed-dating" där männen stoppar ut snoppen genom ett hål dvs det enda man kan se när man går förbi. Kvinnorna får x antal i tid att lukta på varje snopp innan de blir ringda vidare för att lukta på nästa. Sedan byter man så att männen får lukta, då behövs ju en annan lösning än ett hål i väggen, men jag kommer nog på något. Annars kan ni bidra med lite förslag i form av kommentarer.
 
Det här skulle kunna ge den perfekta "match-makingen". När luktkontrollen är gjord får man kryssa i vilka man kan tänka sig och sedan, där det blivit en match, kör man vidare på dating. Allt klart redan innan, liksom! Det här skulle ju vara mycket lättare än att behöva ligga mitt i hettans stund och komma på "What the fuck! Det luktar inte rätt. Vad ska jag säga nu?" Känns ju lite fel att bara börja dra på sig kläderna och säga: Sorry, det här fungerar inte. Du luktar inte som att du är avelsmässigt kompatibel med mig. Jag måste gå.
 
Ni måste erkänna att när ni läser det här känns det som att det kommer en våg av lättnad inom er. Hur det skulle underlätta hela urvalet. Jag menar, det är ren fakta och vetenskapligt bevisat om och om igen att det är så här det fungerar. Det skulle invagga er i en otrolig trygghet inför kommande relation att ni redan från början vet att ni valt rätt. Allt enligt vetenskap och riktiga fakta som går att lita på.
 
 
 
http://fof.se/tidning/2003/4/sa-lockas-vi
http://www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/viewArticles/80/2921715
http://www.smart-publications.com/articles/human-pheromones-the-science-behind-the-scent-of-attraction

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela