Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag ska ut och dejta nu

Publicerad 2013-03-14 14:30:00 i Vanlig vardag,

Jag läste en annan blogg här på förmiddagen och blev lite avundsjuk när hon skrev att hon dejtade en person. Jag kände att jag också vill göra det. "Problemet" är ju att jag sitter här ute på landet och inte kommer så långt och träffar liksom inga människor. Vad gör man då? 
 
Jo, det kan jag svara på. Man går in på dejtingsidan Badoo. Det är inget jag egentligen tycker är särskilgt bra och jag tror faktiskt inte på det hela. Någonstans måste jag ändå börja. =) En början är en början och kan alltid leda vidare. Bjuder man inte in livet så kommer det heller att kliva innanför dörren. Vad är sannolikheten att någon helt plötsligt skulle knacka på dörren bara? Eller för allt i världen dyka upp nere i stallet? Inte så stor faktiskt. Men om jag bjuder in livet kommer det till mig och då vet man aldrig vad som händer.
 
Helt plötsligt står han bara där och ja, thats it liksom. Jag är less på att ha tankarna på någon som inte visar något intresse (dock inte helt sant, jag är inte dum, jag märker ju), men det blir liksom svårt när personen inte svarar på eventuella kontaktförsök från min sida sett. Han får väl ta och komma hit om han vill något. Risken för honom är annars att jag träffar någon annan. Även om det blev fel förut, jag var jävligt korkad, så anser iaf jag att jag är värd en andra chans. Jag anser också att han är det, men resten är upp till honom. Det är meningslöst för mig att försöka ta kontakt med honom har jag insett.
 
Han uppfyller faktiskt alla krav på min lista utom ett. Svårare än så är det inte. Det kravet skulle dessutom kunna uppfyllas, bara vi lärde känna varandra lite bättre. ;-) Man kan ju träffas och göra saker. Det finns massor med roliga saker man kan göra faktiskt. 

Men, men nu har jag satt upp mig på universums lista över tillängliga för världens män att dejta, Dessutom känner jag mig mentalt redo nu. Det har jag inte varit innan. Jag är inte längre rädd för att träffa någon. Det var jag innan. Jag kan erkänna det. Nu börjar jag känna mig tillfreds med mig själv och det är alltid det viktigaste.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela