Real Time Analytics

Livet På En Kant

Igångsättning av häst

Publicerad 2013-07-03 15:31:17 i Vanlig vardag,

Eftersom jag nu ska "sätta igång" Ante tänkte jag att jag kan dela med mig. Nu är ju skillnaden mellan att sätta igång honom jämfört med andra hästar att han har varit frisk, förutom hovbölden, och det är jag som varit sjuk. Det jag har sett är att många googlat sig till bloggen på just de här orden därav att jag vill dela med mig.
 
Jag började som sagt måndag kväll. Den här veckan lär se ut som följer:

Måndag Hade tänkt att bara skritta och trava lite, lite grann, men eftersom han var väldans pigg och lite dum i traven blev det även en galoppsväng. Effektiv ridtid ca 10 min. Inkl skritt 30 min
Jag hade trav korta bitar och skrittade mellan att jag bytte varv.

Tisdag Han kändes ganska mör och kantig, lite stel efter gårdagen. Efter en liten lätt jogggning släppte det snart. Det blev även lite galopp idag. När ridpasset var slut kändes han jäm och fin i båda varven. Effektiv ridtid ca 15 min. Inkl skritt 30 min. Egentligen skulle det bara ha blivit 10 min, men en del strul när han galopperade gjorde att det tog lite längre tid.

Onsdag Idag blir det samma som igår. Jag ska försöka att rida bara de 10 minutrarna som jag tänkt och hoppas att han sköter sig och är snäll.
 
Torsdag Vila

Fredag Lättare ridpass på ridbanan. Blir samma som i onsdags. Ev ökar jag till 15 min effektiv ridning. Det beror på hur det känns.

Lördag Lättare ridpass på ridbanan. Blir samma som i onsdags. Ev ökar jag till 15 min effektiv ridning. Det beror på hur det känns.

Söndag Lättare ridpass på ridbanan. Blir samma som i onsdags. Ev ökar jag till 15 min effektiv ridning. Det beror på hur det känns.
 
Det här är in första plan för veckan. Sedan beror det naturligtvis på hur det känns när jag rider. Ante har ändå bara stått i två veckor pga hovböld nu. Han var inte i så bra form innan heller så det blir lite försiktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela