Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det är så tomt i stallet!

Publicerad 2013-07-18 10:11:23 i Vanlig vardag,

"Alla" är typ på semster. Det är så tomt och ensligt i stallet. Sommar i stallet är knappast en dans på rosor. De flesta tar semester och låter hästen vila den bästa hästårstiden. Min tyske tränare sa att vi svenskar var knäppa som gjorde så och att det var anledning till att de flesta av oss aldrig kom någonstans.

Hur tänker vi egentligen? Det är ju rätt självklart att en-två månader på sommaren gör att vi tappar en stor del av träningen. Att istället träna den här årstiden och ställa av hästen mitt i vintern när det ändå är kallt och jävligt är ju betydligt bättre.
Nej, för min del blir det ridtur idag. Igår hade Ante vilodag och det förtjänade han. Jag önskar bara att det vore lite mer liv och rörelse i stallet igen. Det här suger, men, men när "alla" andra kommer tillbaka kommer jag och Ante att ha speedat om er alla i fitnessformen och vara redo för större uppdrag. Hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela