Real Time Analytics

Livet På En Kant

Varför vi snackar skit om andra

Publicerad 2013-02-22 08:07:41 i Vanlig vardag,

Varför gör man vissa saker? Varför beter man sig på ett visst sätt som människa? Jag är fan less. Vad är grejen? Vad bottnar det egentligen i att sådant här händer gång efter annan?
 
Ibland måste man välja ord när man ska snacka skit om andra. Vissa ord får skitsnacket att passera till lögn och förtal. Det är inte ok. Inte i min värld. Jag kan lätt erkänna OCH jag kan stå för det jag snackar också skit ibland, alltför ofta för vad jag skulle önska av mig själv. Jag skäms, det är fult och elakt, samtidigt så är tyvärr även jag bara en människa. Det går inte att ställa så höga krav på oss, det inkluderar även mig.
 
Nä, jag är fan less på sådan här skit. Låt det icke förekomma i min närhet. Det får finnas en ände på allt.
 
Man kan ju ibland undra vad som snackas om mig, men ärligt alltså, jag har kommit fram till att vad jag än gör snackar alla jävlar skit om mig så det är lika bra att jag gör det jag själv tror på. Då kan ju alla andra snacka och jag gör det jag vill göra och det jag tror på. Verkar inte det ändå enklast. Jag måste genast återgå till att bli bättre på att fokusera på det jag vill göra känner jag. Jag har varit dålig på sista tiden. 

Dålig är en av anledningarna till att jag tror att man snackar skit om andra. Man mår dåligt, av olika anledningar, det försätter en i ett läge där man måste framställa sig själv som bättre än någon annan genom att säga att den andra är en sämre person. Egentligen har skitsnack bara med en själv att göra i slutändan. Svårare än så är det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela