Real Time Analytics

Livet På En Kant

Sugen på att åka på clinic

Publicerad 2013-02-19 11:01:00 i Vanlig vardag,

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men för första gången NÅGONSIN kände jag en längtan efter att åka på clinic - dressyrclinic. Jag vet, ni trillade nästan av stolen nu, men det är så det ligger till. 
Clinicen är 2:a mars i Enköping och den var dyr. Jag är sugen ändå. Jag hamnade i morse på en sidan när jag googlade en dressyrtränares namn och där hittade jag det jag tror att jag letar efter. Det är ingen ide att jag tror att jag kan rida någon vanlig traditionell svensk dressyr. Jag är inte funtad så. Jag är lagd åt det mer "klassiska" hållet. Det var inte förrän det kom en och provred Ante häromdagen och människan var nöjd när hästen hade släppt hela överlinjen och gick som en anka jag insåg att jag VILL VERKLIGEN INTE rida på det sättet.

Av en slump hittade jag då denna tränare istället. Nu ska jag bara hitta någon att åka med. =)
 
Han hette http://www.gerdheuschmann.com/ och kommer till Jädra gård i Enköping.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela