Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vill ni känna er rikare i era liv?

Publicerad 2013-12-04 21:48:52 i Vanlig vardag,

Känslan en person gav mig idag går inte att mäta i pengar. Trots att jag känner mig lätt fattig den här månaden tog jag och gav bort både lite pengar och en del mat. Nu är det mat som jag aldrig kommer att äta eftersom jag inte längre äter gluten och nästan all den här maten innehöll det. Istället kändes det bättre att ge till en familj som var HELT utan mat. Vet ni vad det innebär? Från och med idag var deras mat HELT SLUT, tomt i skåpen, finito, inga mer reserver. De flesta av oss vet inte vad det innebär. Jag har själv aldrig haft helt slut på både mat och pengar. Jag funderade faktiskt precis på det. Jag har verkligen aldrig haft helt slut. Det går nog inte att förstå känslan om man inte själv varit där.
 
Det som fascinerar mig också är att de som nu, förutom mig, hjälpte till. Det är de som har minst pengar och resurser. En person hade råd att bidra med ETT paket spaghetti. Det kostade henne runt en tia skulle jag gissa och det ger den här familjen mat i någon. Har inte du råd att ge det du också? Betänk att den här familjen har fått bröd av vänner som har givit dem det senaste dagarna och igår fick de en liter mjölk. Förstår ni hur det är att leva så? Jag kan erkänna att jag inte gör det. Jag har ju aldrig varit där.
 
Nästa gång kanske du kan bidra med ett paket spaghetti? Det kostar dig faktiskt inte mer än en tia och jag lovar att känslan det ger inombords är värd en miljon. Du får så mycket mer åter och jag vet att när jag lägger mig ikväll så har jag definitivt klarat av det dagliga arbetet av "dagens gärning". Vilken blir din imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela