Real Time Analytics

Livet På En Kant

Tänk om.... jag kan hitta MBs härstamning

Publicerad 2013-12-19 21:48:00 i MB,

Vi har diskuterat MB en hel del i stallet senaste tiden och kommit fram till att hon antaligen är vad jag brukar kalla: En prickekorv. Jag tycker prickekorvar är bland det fulaste i hästväg som finns. Med prickekorv menar jag tigrerad (aka prickig som Lilla Gubben). En häst med okänd härstamning förblir oftast okänd MEN hon kom till med en liten ledtråd. Hennes danska ägare stod nämligen på ett vaccinationskort och det var lite spännande. Det visade sig nämligen att hon ägde en godkänd prickekorvhingst. Det är en speciell ras, knabstrupper heter den. Nu när hon hunnit bli hela 16 år och har blivit vit visar sig ett fåtal prickar på hennes kropp. Jag trodde att det bara var skimmelprickar, men det kanske är så att hon är tigrerad trots allt.
Den hingst som i sådana fall skulle kunna tänkas vara hennes pappa heter Felix KNN 140. Det finns ett antal bilder på honom. Exteriören är dessutom slående lik henne idag.
 Tycker ni inte att den här hästen är rätt lik Ante rent exteriört?
 
 
Här är en länk om hingsten. http://www.sporthorse-data.com/d?i=10711433
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela