Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hästångest!

Publicerad 2013-08-04 22:09:38 i Vanlig vardag,

Jag fick hästångest idag. Varför känns det som att de inte duger, Ante och Hoppan? Ante är lite stökig i munnen när man rider. Min känsla säger mig att det är dags att han ska byta bett. Nu har jag ingen aning om vilket bett jag ska byta till. Sedan Hoppan den stackaren. Henne höjde jag upp hindret till 110 när jag löshoppade lite. Stackars lilla 2-åriga häst. Det är tur de har bra psyke. Hon är försiktig som en tok i början och ser sig verkligen för. När hon sedan hoppade lite högre hoppade hon rätt bra.
 
Jag önskar mig ju dock en superduperstar med talang stjärnorna och tillbaka. Det märks när hon hoppar att hennes teknik inte är fullt utvecklad. Personligen skulle jag vilja ha lite mer scope i hennes språng å andra sidan var hon inte i en bom. Innan har hon hoppat ett språng på 90 cm och nu en oxer på 1,10. Varför är jag inte nöjd? Vad ska man begära av en två-åring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela