Real Time Analytics

Livet På En Kant

Veckans stall-projekt!

Publicerad 2013-04-15 09:57:00 i Stallet,

Idag har jag mycket jag måste göra.

Jag behöver göra iordning mellan två boxar nere i stallet. Hoppan ska flytta till en annan box. Det ska mätas, fixas och donas. Sedan ska några plankor byta plats. I princip ska en halv vägg flytta till en annan vägg och det ska upp en helt ny vägg där den väggen satt. Det här är för att gallret mellan boxarna ska upp högre. Om ni minns så rullade Ante fast och körde hoven genom gallret förra våren. Det här är anledningen till att väggen ska höjas. Mellan Ante och Norton går det bra att inte ha något galler, men det fungerar inte mellan alla hästar.
 
Sedan måste väggen i den andra delen lagas. Det är boxen där Hoppan står idag. Bulten som sitter fast i betongen i golvet har lossnatså väggen sitter löst. Jag vet inte hur det ska åtgärdas utan det behöver jag hjälp med. Jag har iofs en idé, men vet inte om den fungerar i praktiken.
 
Det var fan lättare att ha en pv när det var saker som skulle fixas. Nu måste jag ju göra allt själv och jag HATAR att be om hjälp. Man blir alltid skyldig. Enda jag känner att jag kan be om hjälp utan att bli skyldig är han som äger stallet. Honom gynnar det ju liksom att det blir bättre.
 
Det här är veckans stall-projekt.
 
Den här väggen ska höjas ca en halvmeter.
 
Väggen till högen är det som är lös och behöver sättas fast i golvet igen. Hoppan är rätt sparkig så hon kan stå i andra delen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela