Real Time Analytics

Livet På En Kant

Inredningsinspiration

Publicerad 2013-04-07 13:47:49 i Vanlig vardag,

På ett sätt har jag nog blivit frisk. Jag har helt plötsligt börjat se hur jag kan ha det hemma. Förut hade jag inga som helst ideer och inspiration var på någon helt annan planet. Kort sagt kan man säga att jag inte brydde mig öht. Det är väldigt konstigt för det är inte jag som person.
 
Jag har två saker som jag har kommit på att jag ska göra.
 
För det första ska jag klä om en lampa. Just nu är det en rislampa, men den är trasig i nederkant. Jag tänkte hitta ett passande tyg och sedan klä om den.
 
 
Det är ungefär en sådan här lampa. Jag tror den kan bli riktigt snygg i ett läckert tyg. Nu gäller det bara att hitta tyget. Det jag funderar är på om jag ska ha ett tyg till varje sida. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få till snygga kanter längs hela vägen. En "skarv" borde underlätta det.
 
Sedan tänkte jag att jag ska köpa en sådan här och sätta över fönstret.
 
De finns i lite olika modeller på IKEA. Jag fick iden när jag var hos en kund i veckan. Hon hade den under fönstret, men jag skulle kunna hänga den över. Jag tror att jag skulle kunna få till det så att det blir riktigt bra och snyggt. Svart kommer att passa bättre till mina nya gardiner som jag ska sätta upp alldeles strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela