Real Time Analytics

Livet På En Kant

En bra ledare?

Publicerad 2013-04-23 19:03:00 i Vanlig vardag,

Jag sitter och funderar över sätt att vara en bra ledare.
 
Är att vara en bra ledare:

*Någon som vågar stå för besluten man tar även om de inte passar alla?
*En som löser problem på det sätt som verkar enklast, även om man måste vända sig till tredje part?

Isf tänker jag vara en bra ledare. För mig är beslut, beslut och för att beslutet ska ändras krävs det att samtliga som tagit beslutet är med och godkänner det nya beslutet, eller att man går tillbaka till det som var innan.
 
En dålig ledare för mig är:

*Den som vänder kappan efter vinden.
*Inte står för de beslut som varit med och tagits.
*Den som själv sätter sig över andra och enbart ser till sitt eget bästa.
 
 
En sak ska ni veta om mig och det är att jag kör den väg som leder dit jag vill. JAG gör som JAG vill ha det OCH i slutändan kan jag stå för det om det inte blir som jag tänkt. Jag kan stå för att jag gjort/tänkt fel.

Då har jag åtminstone gjort det jag själv vill och varit ärlig mot mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela