Real Time Analytics

Livet På En Kant

Städdag: Ett steg mot att bli en anläggning

Publicerad 2012-09-15 20:18:12 i Vanlig vardag,

Idag hade vi höstens städdag i stallet. Som ni kanske har märkt på en del bilder har vi MASSOR att göra i vårat stall. En person i stallet skrattade häromdagen när jag benämnde stallet som anläggning. Anläggning. Haha! Ja, men vadå. Det är klart att det kan bli. Varför inte liksom?

Jag tog mig an trädet vid vägen.


Bara efter en liten stund syns resultat. Fint va!?


Vi arbetar.
 


 

Vissa arbetade med ridbanorna. Grusvolten harvades och gräsbanan klipptes.

Arbetet pågick överallt på anläggningen. ;-)
 
 
Vson beklagade sig över att ingen hade tid att vattna hunden och att han blev tvunen att dricka på ridbana. Suck och stön sa han.
Infarten blev fin.
 
Finish på G. Nytt staket uppe vid infarten. Ett bra första intryck....
Mitt projekt! Jag är supernöjd. =)
Uppfräschad infart, nyharvad volt och klippt gräs på ridbana. Kan det bli bättre?
Tänk när containern flyttas till nya platsen. Kommer vi inte att få det fint från vägen då?
Stallet börjar verkligen ta sig och vägen mot en anläggning känns inte alltför långt borta längre. =)

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-09-15 21:33:51

Vad snyggt det blev med nya elbanden :) Jag lär ju köra i diket när jag ska till stallet imorrn av chock av allt vi gjorde idag.

Svar: Risken är överhängande! =)Vi är sjukt duktiga i vårat stall. Måste vi inte fira snart????
Livet På En Kant

Postat av: Annika

Publicerad 2012-09-16 19:59:09

Jösses va´ duktiga ni har varit allihop! Vilket jobb och vilket resultat! Det känns lite tråkigt att jag inte var med, men jag hade en väldigt trevlig helg i E-tuna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela