Real Time Analytics

Livet På En Kant

Oh, dessa älskade hästar eller not! =(

Publicerad 2012-09-02 22:04:43 i Vanlig vardag,

Min målsättning idag var att jag skulle komma från stallet kl 20 00. Haha, säger jag bara. Tji fick jag. Varför få EN normal kväll?

Hopie-popie inledde med att våga vägra vara själv i sin stalldel. De andra hästarna är ju faktiskt hela 5 meter bort. Suck! Precis som sin bror anser hon att boxdörrar är fullt möjliga att hoppa över och backade till och med upp för att ta sats. Jojo, hon kommer över med tassarna en gång, fast tack och lov inte över dörren.

Vi hämtade storebror. Han borde väl kunna bo bredvid? Mohahaha! Jag hade glömt bort hur Ante-säkrad hans box blivit. Stålfasad över dörren för att den inte ska kunna plockas isär och dylikt. Allt område runt boxen är Antesäkrat för att inget ska kunnas äta upp nattetid alternativt plockas isär eller sönder. Ny box fungerade inte.

Nästa förslag. Flytta farbror Norton till Hopies box. Smart. Han är ju stabil och van att stå "själv". Sagt och gjort. Hopie och Norton byter box. Visste ni att ett ettårigt sto kan brunsta jättebra? Hmm.... Ante har iaf fått reda på det och försökte hoppa in i hennes box. Frågan hur mycket testosteron den killen har återstår. Han hingstar som bara den och hon brunstar. Nice! =(

Tack och lov kunde snälla Jojje hoppa in som sällskap. Det enda pluset han fick mot sin vanliga box var en något större. Problem solved!

Ante ligger fett på minus just nu. Monoglidpitt är hans nya smeknamn. Suck och stön vad jag kan hata den hästen.

Klockan är nu 22.03 och jag tänker lägga mig. Jag är trött och slut. Ante somnade med hakan på boxdörren och det förstår jag som han arbetade på att få till något. Det är bara att inse. Män tänker bara med pitten. Inget annat, vad ni än säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela