Real Time Analytics

Livet På En Kant

Helvetet att vara sjuk! Sverige 2012

Publicerad 2012-10-29 20:57:00 i Vanlig vardag,

Ni anar inte helvetet att vara sjuk. Det är inte bara själva sjukdomstillståndet som man ska behöva lida över. Nej, nej, här har jag rätt till hjälp 3 ggr/dag, men vet ni vad. Det fungerar inte. Det enda jag ska få hjälp med är att få mat. Svårare än så är det inte. Idag kom det en fitta rent ut sagt. Hon satte sig i min soffa och sedan skulle jag fylla i en massa papper. Jag kan tala om för er att jag inte är i skick att fylla i några förbannade papper.
Sedan när hon sitter där säger hon åt MIG att gå och göra min mat. Jag säger att jag bara vill ha det som det var i helgen. Till slut, när hon fattar att jag inte kan göra någon mat själv svär hon lite och går fram och tar ut mat ur kylskåpet. Det är ett jävla suck och stön, eftersom nötterna inte kan värma mat brände de fast helvetet i kastrullen. När de sedan skulle diska svär de ännu mer över att de har inte har tid med sådant. Är det mitt fel?
Strax innan det talade hon om för mig att jag själv skulle göra iordning det jag ska dricka. Rough! Jag kan inte öppna förpackningen.
Det hela slutade med att jag var helt sönderstressad av besöket. Inte orkade äta och inte hade någon att dricka. Tack för hjälpen idioter! Det här, det är Sverige 2012. Thank God att jag inte kommer att vara sjuk resten av livet.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-30 13:01:01

Du skulle anmälla ju henne.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela