Real Time Analytics

Livet På En Kant

Fyll rylle i sykrymmet!

Publicerad 2012-10-21 15:16:00 i Vanlig vardag,

Nu är det fyll rylle i sykrymmet jag ligger i. Jag blev ju erbjuden att läggas i på en psykavdelningen och rimligtvis hade det varit lugnare. Som min moster sa. Där delar de iaf ut valium.

Suck! Min behandling fortsätter med två alvedon till kvällen. Tjoho! Snart är jag nog frisk....
 
Jag spelade in ett litet samtal mellan tanterna tidigare idag. Det löd följande:
 
I gäll skrovlig röst:
-Hjälp! Hjälp!
 
Barska Ingeborg som bryter på tyska:
-Harr dy ingen knåpp! Tryck på knåppen!
 
-Hjälp! Hjälp! Det är ingen som bryr sig om m-i-i-i-i-i-g.
 
-Tryck på knåppen!
 
-Hjälp! Hjälp!
 
-Lilla flicka hyr du mäjj? (lilla flicka är jag då)
 
Mummel från mig:
-Mmm...
 
-Lilla flikka jag hyr inte dig. Kan du trycka på knåppen? Hon vill ha hjälp. De kömmer inte öm jö trycker.
 
No wonder att de inte kommer. Hon snakkar ju i ett.
Katastrofen idag var total när hon fick kall mjölk till gröten. Då började hon prata med gröten också. Minns ni? Gröten blev ju is om man inte värmer mjölken innan.....

Kommentarer

Postat av: fanny

Publicerad 2012-10-21 19:04:40

Är det inte meningen att man i lugn och ro ska få krya på sig? Det verkar inte vara så mycket lugn hos dig direkt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela