Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det är hårt att vara häst...

Publicerad 2012-10-11 15:39:38 i Vanlig vardag,

Speciellt om man är lite och heter Snorfi. Det ska uttalas lite snabbt och låt som Snårrfi. Det passar den lilla uppkäftiga madamen med MÅNGA och TYDLIGA åsikter. Imorse höll hon på att sparka sönder vattenhinken när hon inte fick havren tillräckligt snabbt. När hon sedan fick mindre än vanligt var måttet rågat. Jag har inte sett på maken till mer upprörd häst. Jag förstår precis varifrån hon fått sina åsikter. Har man en häst som kallas Madame Bitch till mamma så..... Hon kommer att vara upprörd både ikväll och imorgon på morgonen. Maten kommer inte förrän senare under morgondagen.

Nu ska jag iaf ner till stallet efter att ha haft lunchbesök. Idag har jag inte piffat till mig. Jag hoppas fortfarande varje dag att "han" ska komma och naturligtvis lär det säkert bli en av de dagar jag är opiffad. Det brukar vara så livet fungerar. Huvudsaken är ändå att jag får träffa honom snart. Nu ser jag til och med fram emot det. (Jag lär antagligen bli apnervös när han väl dyker upp och modet lär svikta).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela