Real Time Analytics

Livet På En Kant

Tar man inte för sig blir man utan!

Publicerad 2012-11-30 12:02:00 i Vanlig vardag,

Jag fortsatte läsa den här boken om attraktionslagen igår. Det stod att man skulle göra det som kändes bra för en själv, vilket ju är logiskt i sig. Varför göra något som känns dåligt och som gör att man mår dåligt?

Därför tänker jag fortsätta som jag gjort senaste tiden. Jag tänker fortsätta tänka på den här personen som sagt att det aldrig kommer att bli något mellan oss. Jag skiter i vad han påstår. Varför ska jag sluta om det får mig att må bra? Det har ju egentligen inte med honom att göra vad jag tänker på. Rätt som det regnar dyker det upp någon annan som det kan bli något med. Grejen är, om jag ändå mår piss, hur ska jag kunna vara öppen för att träffa någon annan då? Nej, jag kör på min taktik - må bra. Är han inte intresserad är det ju ändå hans förlust och inte min. Vem kan tacka nej till en sådan fantastisk människa som mig? Ingen, just det. =)

Nej, nu ska jag gå ut och njuta av snön för man vet aldrig hur länge den kommit för att stanna. Precis som med annat i livet. Det gäller att ta vara på tiden här och nu. Det är den som gäller. Förut och sedan, det är sådant som varit och sådant som kommer. Det som kommer avgörs av nu. Därför är det viktigt att nu är bra för att få ett bra som kommer. ;-)

Vad som händer och sker med resten, det orkar jag inte fundera på. Det får liksom bara ske. Allting som jag börjat önska mig har dessutom slagit in. Dessutom , är det så att om man inte tar för sig blir man utan......och jag tänker inte vara den som blir utan. Ni kan vara utan. Det skiter jag i. Det är erat val!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela