Real Time Analytics

Livet På En Kant

Avancerad kamelgång? Dagens failure!

Publicerad 2012-05-18 22:44:01 i Vanlig vardag,

Nu på kvällskvisten red jag Ante. Idag var det en sådan här intressant ridtur. Vi övade många saker som ni andra inte gör med era hästar.

1. Vi inledde ridpasset i åsnestil. Det är väldigt otacksamt att ha en häst med öron som liknar Iors. När sedan personligheten känns liknande gör det inte saken bättre.

2. Liknelsen vid känguru är slående när man inleder galoppen, speciellt i höger varv.

3. Efter att vi hoppat ett hinder körde vi på lätt rodeokonst.

4. Kamelgången gick idag från klar tia på lätt nivå till att ta steget över till avancerad kamelgång. För er som inte vet vad det är kan ni se på kommande video. Videon kommer inte att läggas ut ikväll utan ni får hålla till godo.

5. Giraffhals är också nytt.

Alltså, jag bara undrar: Hur fan kunde jag säga att hästen var bra? Vi gör seriöst passgång flertalet tillfällen under ridpasset.









Kommentarer

Postat av: fanny

Publicerad 2012-05-19 18:46:00

Jag är grymt imponerad över passagen i passgång =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela