Real Time Analytics

Livet På En Kant

MyTrädgård börjar arta sig. Två monsterrabatter från scratch - check!

Publicerad 2012-06-12 23:43:57 i MyTrädgård,

Just för dagen kännes jag mig hyfsat nöjd med trädgården. Jag tror inte att jag innan min semster kommer att påbörja några fler trädgårdsprojekt faktiskt. Ikväll är jag så trött så ni anar inte. Snacka om att ta sig an ett monsterliknande projekt när jag påbörjade kullen. Den är ju inte riktigt färdig ännu. Den ser ut att ha tupé just nu med det långväxande gräset överst. Ni ska veta att jag är helnöjd med resultatet.


Så här såg det ut innan jag gick ner till stallet ikväll. Då hade jag fått ner mina Mäster Grön i den nedre rabatten. Jag googlade innan jag planterade dem och då läste jag att de kunde bli två meter breda, eller om det var hänga två meter. Lite osäker på det, men jag hoppas avståndet blir lagom när de växt på sig. En satte jag medvetet precis vid sprickan i muren i hopp om att den ska hänga ner där.


Det lite silvriga bryter av perfekt mot resten som är väldigt grönt just nu. Hoppas på lite blommor snart.


Jag var inte färdig förrän ganska sent och det hann skymma ordentligt. Visst ser det väl ändå väldigt inbjudande ut?


Min hängpetunia följer inte riktigt färgskalan och jag vet inte riktigt vad den ska hänga ner någonstans om jag ska vara ärlig. Tills jag kommer på något får den bo i krukan här som avslutning/början på nedre rabatten.


Här är pelargonerna i jorden på balkongen och nedanför dem sitter det nu en lavendel, längst till vänster och fyra grusnejlikor. På pelargonerna är det blandade färger. Blir spännande att se hur resultatet blir sedan.


Över kanten kommer det här att hänga en växt som just för tillfället är av okänd sort. Har lagt ut en förfrågan på om det är någon som kan tänkas veta vad det är.


Tycker om den här välkommenskylten. Lite extra rolig blev den när stenarna under ser ut som en pinne som håller upp den.


Det här är min för tillfället enda dahlia.


Det här är en cosmos, rosenskära. När den växt upp lite kommer den att bli ca 60 cm-1m. Just nu okänd färg på blomman. Spännande......

Jag har också satt två salvior, men datorn vill inte ta emot bilden just nu. Blir till att ta nya bilder i dagsljus imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela