Real Time Analytics

Livet På En Kant

Projekt MyTrädgård: Vill ha era idéer nu!

Publicerad 2012-06-11 14:20:30 i MyTrädgård,

Eftersom jag inte kan sluta med dessa blomarbeten är det väl lika bra att jag fortsätter. Idag kan jag ändå inte rida Ante och jag vågar inte ens longera. Om jag skulle göra det snurrar nog resten av jorden mer än vad han gjort under longeringen.

Nu på eftermiddagen fortsatte jag med höger sida. Stenläggningen mot gången på vänster sida är färdig och jag personligen tycker det blev råsnyggt!
(Det här är ju uppifrån varpå det jag kallar vänster hamnat på höger sida.)





När jag var färdig med det fortsatte jag direkt in på nästa projekt. Höger sida. Jag vet att det ser hopplöst ut i ett första skede. Ett ogräshav! =(


En hel del jobb, men kan inte ni, som jag, se potentialen och möjligheterna med "kullen"? Jag vet att det kanske är lite svårt i ett första skede.

Skam, den som ger sig. Här är resultatet efter en liten stunds arbete.


Visst börjar väl fantasin flöda? Jag tänker mig en liten gång ner till ingången av jordkällaren. Någon fin hängblomma som hänger ner längs med väggen. Stenkant även på den här sidan. Terass upp mot mot toppen av kullen. Idéerna är många. Kom gärna med förslag på blommor, hur terassen ska se ut. Har även lite funderingar på om det inte skulle vara fint med en kruka ungefär där ogräset börjar nu på höger sida innan det sluttar mer uppåt. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela