Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hitlers sommarstuga-Örnnästet-Kehlsteinhaus-Eagle´s nest

Publicerad 2012-06-19 20:19:00 i On the road,

Vi kom ju på att vi skulle vara hurtiga och gå de ca 700m upp från parkeringen till hissen som leder upp till Örnnästet. Sagt och gjort parkerade vi bilen, köpte karta, fick reda på att det var ca 6,5 kms promenad.

Vi hade gått en liten bit när vi insåg att det var en bit att traska.


Efter bara en liten bit såg det ut såhär. Högsta toppen som man ser allra, allra längst bort till höger är stugan. Jag vågade inte säga något just då, men jag tänkte vafan har vi gett oss in på. Det är tammefan omöjligt att mina ben ska bära mig dit....

T erkände senare att han faktiskt tänkt exakt samma sak, men inte heller sagt något.


En bit på väg upp, dock inte ens halvvägs. T kollar kartan.



Ännu en bit på vägen...



Annorlunda känsla att möta snö i 28 graders värme.



Högre och högre upp. Luften blir bra mycket tunnare kan jag säga.


På slutade sluttade det schysst kan jag säga.




Tunneln till Hitlers näste



T verkar tänd på iden att åka hiss. =)






Königssee





Ganska precis i mitten är Salzburg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela