Real Time Analytics

Livet På En Kant

Bilder från min nya rabatt

Publicerad 2012-06-05 22:20:29 i Vanlig vardag,

Idag har jag och Vson gjort lite i våran kommande rabatt. Det blev inte jättemycket och det är långt ifrån färdigt, men nog syns det väl skillnad i slutet?=)


För några veckor sedan såg det ut så här och mina två införskaffade perenner bodde tillfälligt i kruka.



Här har jag rensat bort det mest ogräset och funderar på hur det ska se ut i framtiden.



Jag och Vson har hämtat lite superhästbajsjord från den urgamla gödselstacken och påbörjat arbetet.



Lite jord på fd ogräsplätten.



Några växter är utplacerade och Vson njuter av utsikten bredvid.



Växterna på lite närmare håll.



Funkia



Akleja



En av aklejorna. Är den inte vacker?




Färdigarbetat för den här gången!
Är det inte snyggare med en rabatt som nedan än ogräset på sista bilden? Visst har väl resultatet ändå blivit ok för en nybörjarblomnörd?


Här har det förutom de ovan nämnda perennerna kommit till näva och pioner. Näva är det som ser ut som persilja och pionerna är de höga i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela