Real Time Analytics

Livet På En Kant

Bildbomb från dagens bergsbestigning *varning för höjdrädda att titta*

Publicerad 2012-06-21 15:42:38 i On the road, Vanlig vardag,

Idag bestämde vi oss för att vara lite lata och inte ta värsta promenaden. De här på hotellet tycker redan att vi är galna som gick till Örnnästet och igår till Wimbachschloss, ett jaktslott uppe i nationalparken. Bilder därifrån kommer senare.
Istället för promenad blev det linbana upp till Mount Jenner. Har jag nämnt hur höjdrädd jag är?
 
Linbanan som tog oss upp
 
Känns lite högt efter en stund
Det var värt att lida lite pga höjden när det här är vyn som väntar
Sjön som man ser nedan är Königssee.
Sjön igen med nationalparkstopparna bakom
En liten utsiktsplats
Vacker alpblomma av okänd sort
För nära kanten vill jag inte stå. Jag fascineras också över att tyskarna inte verkar tycka att det behövs staket.
Toppkorset
Jag masade mig upp och det var sjukt mentalt jobbigt. Vägen var väldigt knagglig och smal.
Framme vid toppen. 1874 m ö h.
Lite lätt sluttning =)
 
Dimman kommer sjukt snabbt och på mindre än tio minuter så det ut såhär.
Vi fick sällskap när vi åt av vad som antagligen motsvarar en mås, men det är en alpkaja tror jag.
Spännande nedfart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela