Real Time Analytics

Livet På En Kant

ALLTID är det något. Veckans käftsmäll - check!

Publicerad 2012-06-04 21:54:30 i Vanlig vardag,

Här går man och har det bra. Tror man. Det är bara tills veckans käftsmäll kommer. Mina kommer tack och lov inte så ofta som varje vecka. Jag vet inte om det är det att jag lärt mig parera eller att jag tidigare tagit så hårda smällar att smärttröskeln blivit högre. Det är nog lite mer så att smällarna som bara berör mig varken gör till eller från. Problemet i det här fallet var att det nu även inkluderade de som betalar hyra till mig för att ha sina hästar uppstallade. Då är det K-A-T-A-S-T-R-O-F! Fick nämligen rapport om att hö var slut hos leverantör när jag ringde för att få kommande leverans. Illa, mycket illa.

För er som är mindre hästkunniga ska jag säga att ett antal sjukdomar kan uppstå vid foderbyten, speciellt när det är hösilage man fodrar med. Imorgon kommer jag att fixa hö-hö, vanligt hederligt torr hö för övergången till det nya samt hitta leverantör som kan leverera under sommaren.

Det löser sig nog, men det var inte bra. Jag tycker inte om när andra köper tjänster av mig och det inte fungerar som det ska. Enligt den standard jag önskar av min hyresvärd alltså. Enligt mig är det här INTE ok, men nu var det ju inte ens vår leverantör utan hans leverantör som hade slut på det vi köpt innan. Shit happends! Bara att bita i det sura och lära sig av sitt misstag.

Kommentarer

Postat av: L

Publicerad 2012-06-04 22:24:17

Men vi fixar allt!!

Postat av: fanny

Publicerad 2012-06-04 23:26:29

oj då! Borde han inte sagt det när ni beställde första gången? han borde ju sett att det inte var så många balar kvar tänker jag..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela