Real Time Analytics

Livet På En Kant

När man har en riktig vän....

Publicerad 2012-07-12 23:17:16 i Vanlig vardag,

Jag har en vän som jag vet gör allt för mig. Det är nog så att han skulle vara beredd att gå genom eld för att ge mig något jag säger att jag behöver. Han anstränger sig till det yttersta och gör verkligen, verkligen sitt allt för mig.

Jag antar att det är så det ska vara. Det som gör det svårt för mig är att han inte kräver något i gengäld. Precis ingenting. Jag vet inte hur man är då. Jag förstår inte. Normalt sett finns det alltid ett givande och tagande i en relation, oavsett relationens innebörd. Det jag inte förstår är vad jag faktiskt ger honom i gengäld. Eller så kanske jag gör det. Allt som är värt något för honom är att jag är happy. Det räcker. Att jag är glad och nöjd är det jag ger i gengäld.
 
Jag förstår, men samtidigt inte. Ni förstår, antar jag att det här är en vän jag hoppas räcker livet ut. Han betyder väldigt mycket för mig. Även om vi skulle bo 100 mil från varandra är han viktig.
 
Nu är det nog för idag. Jag måste sova. Det är sjukt vad trött jag varit sista tiden. Trött, gnällig och lite sur. Ta det inte personligt om ni är i närheten. Jag insåg idag varför, eller igår. Jag bad att få gå ner i tid på mitt jobb. Förra månaden tyckte jag att jag fick mycket lön i förhållande till vad jag arbetat, men grejen är den att jag fortfarande hade betydligt fler timmar än jag vill jobba. Inte konstigt att jag är trött. Jag hoppas att jag får svar från det andra snart. Det skulle underlätta mycket för mig. Om inte annat arbetstiderna. Idag kom jag dessutom på vad jag kan komplettera med för annat jobb. Att jobba lite håller inte. Det är bara det att jag vill välja när jag vill jobba de där fulltidstimmarna.

Kommentarer

Postat av: Lovisa Rengren Söderlind

Publicerad 2012-07-13 02:40:05

SV: Jo, jag blev sjuk och jag fattade liksom inte det så jag pressade mig själv psykiskt så det inte blev kul efter det. Men nu efter pausen har jag blivit mycket klokare!
Ja jag förstår dig med tränaren... Att hitta rätt tränare är skitsvårt i denna värld... Kan bara önska dig lycka till :) Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela