Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ante halt på 3 ben förra veckan och sedan ska han visas för ryttare?

Publicerad 2012-07-13 19:18:34 i Vanlig vardag,

Jag tänkte att jag kanske skulle förklara det här med att hästen var halt på 3 ben förra veckan och att jag nu skrev att jag ringde för att en mycket duktig ryttare skulle prova honom. Naturligtvis låter jag inte en halt häst hoppa och provridas av någon. Ante var sned och lite skruvad här och där. Han är nu justerad och jag har fått "order" om hur jag ska rida skrället.
 
I förrgår när jag red kände jag att han fortfarande var väldigt sned och jag har bestämt mig för att kiropraktorn återigen ska få titta på hästen innan veternären gör ännu en check. Under tiden rider jag såsom kiropraktorn föreskrivit. Rakt fram i alla gångarter.
 
Ville bara förklara det lite snabbt så ni inte tror att jag sitter och rider en halt häst. Nu ner mot stallet och rida och natta hästarna.  Ha det gött sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela