Real Time Analytics

Livet På En Kant

Alla tvivel på min "lilla" häst är bortblåsta

Publicerad 2012-07-11 22:25:44 i Ante,

När "ryttaren" ringde upp tidigare idag satt jag hos min mamma. Jag skrev även förra inlägget vid hennes dator. När jag sedan satt i bilen på vägen hem började jag tvivla. Vad fan tänker jag med liksom. Varför skulle någon tycka att min häst skulle vara tillräckligt bra? Varför den grå lilla förklädda djävulen? Vad får mig att tro att den är tillräckligt bra?

Jag vet nu. Jag vet att jag bara skulle rida rakt fram i skogen med honom. Jag är inte suicidal. Han var som en tickande bomb förra gången. Staket runt om kändes mycket säkrare. Dessutom är den banan tillräckligt stor för att inte konstant svänga. Sagt och gjort gick jag ner till ridbanan och red en sväng. Traven är väl rätt trist, det kan jag erkänna, men galoppen....... tid och rum försvinner och utan något vidare arbete flyter hästen fram. Det är ungefär som att allt annat försvinner och hästen och jag hamnar i en fantasybok och det blir jag om min flygande vita enhörning. Han är som en dröm att galoppera på. Vad hade jag för tvivel? I samma veva som han fattade galopp och jag kände den runda galoppen med hans perfekta bärighet och balans försvann allt vad tvivel någonsin hetat.

Det är klart att Ante den lilla grå djävulen har all kapacitet i världen att bli bra och kan jag inte ge honom den chansen då har jag misslyckats i mitt hästägande. Inombords gråter jag. Jag älskar den lilla hästen och bara tanken att han ska bo hos någon annan gör att mitt hjärta delas. Han är ju fortfarande min, men det känns som en del av mig försvinner bara vid tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela