Real Time Analytics

Livet På En Kant

Sömn kanske inte behövs faktiskt

Publicerad 2012-01-16 17:28:54 i Vanlig vardag,

I natt hade jag vissa sömnsvårigheter igen. Det är faktiskt konstigt. Normalt sett de gånger man har svårt att sova brukar det vara något som är fel osm man går och tänker på, men så är det inte nu. Jag kan bara inte sova helt enkelt.

Det första jag åtgärdade var mitt sena koffeinintag. Inget kaffe efter typ 18. Nästa sak jag tror att jag måste åtgärda är att jag gör för lite i förhållande till vad jag är van att göra. Det borde vara enkelt att åtgärda genom att tex rida hästarna lite mer, men det är svårt att ta för sig det.

I slutändan blir det nog bra. Det är väl bara att se till att jag är helt slut varje kväll jag kommer in så att jag helt enkelt däckar ihop i sängen. Svårare än så borde det inte vara. När jag var sjuk i somras upptäckte jag känslan av att inte vara helt slut varje dag. Både mentalt och fysiskt. I höstas kom det tillbaka lite, men nu sedan jag flyttat in och bor bredvid stallet och sköter mitt eget stall har jag hittat tillbaka i läget där jag inte är helt knäckt konstant. Det är skönt och jag tycker om det. Antar att det blir till att hitta något mellanläge.

Mitt när jag sitter och skriver inlägget här ringer en som är intresserad av att bli medryttare. Hon verkar passa till det jag söker. Hon skulle höra av sig om hon ska komma och prova den här helgen eller nästa. Jag fick dessutom in ett extrajobb nu på söndag och det är också bra. Jag vet att ni ibland kanske undrar om jag jobbar jämt, eller så gör ni inte det? Vilket som ligger min normala arbetsmånad på typ 200 timmar. Det var av den anledningen jag tyckte att 85% var lagom arbetsbörda först, men jag känner mig själv. 200 timmar är det jag vill jobba. Min kroppsrytm tycker att fritid är onödig.

Hjärnan kanske har insett att vi måste dra ner på sovtiden. Den är nog onödig egentligen. Det finns en person som jag är riktigt avundsjuk på. Av sig själv sover han bara fem timmar per natt. Han vaknar sedan av sig själv och är pigg och vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela