Real Time Analytics

Livet På En Kant

Me, I and Myself - att vara en vän!

Publicerad 2012-01-07 18:27:55 i Vanlig vardag,

Blir lite fascinerad över mig själv ibland. De gånger jag undrar hur bra vän jag egentligen är. Nu åker jag och tar en liten lördagsfika hos någon som har betydligt större problem än mig själv och vad gör jag? Jo, smartass börjar rada upp ett antal I-landsproblem(glöm inte att lägga till små före), Den här andra sitter i the bottom of shit och det gör ju inte jag just nu. Jag har ju surfat lite på vågen ett tag nu. Däremot tror jag att jag ändå är en vän. Jag gör inget med avsikt att förstöra och i mitt hjärta bryr jag mig oavsett. En person kan göra diverse saker gentemot mig och så länge den fortfarande är en äkta vän, är det en vän.

Jag har själv legat och kravlat på botten en gång. Det var inte roligt. Och oavsett mitt fel, eller inte. Alla kan fortfarande vara ens vän. Det är ett val man gör. Jag vet att det var många som skrattade i bakgrunden, pekade på gatan gjorde folk också. Det var inte roligt.

Idag vet jag tack och lov vilka som var mina vänner. Jag förlorade många, men jag antar att ni inte är värda att vara min vän. För ett tag sedan bestämde jag mig för en sak och det kommer jag att hålla. Det är en sak som bara handlar om mig själv. Ett val jag gjorde. Hit men inte längre. Det är en av anledningarna till att jag sitter här själv idag, men jag sitter hellre ensam.

Nu hoppas jag att riset är färdigt. Jag ska äta, se en film och sedan natta hästarna och jag är stolt över mig själv och mitt val. I slutändan vet jag att det kommer att bli bra. Det är nog lite som garderoben. Rensar man inte ut finns det inte plats för nya - vänner alltså. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela