Real Time Analytics

Livet På En Kant

Mitt liv som lantisvovve

Publicerad 2012-01-15 09:36:55 i Vanlig vardag,

Det här är bara en av alla mina dagar. Vi inleder nästan alltid med att ta ut hästarna på morgonen. Sedan gå vi upp igen för att äta frukost. Jag fattar fortfarande inte det här med att äta flera gånger per dag. Det är inte tidsbesparande och det finns massor med arbete att utföra.

Igår körde vi stora monstersugen. Jag vet inte om jag tycker om den eller inte. Det är ju som att den stjäl mina saker när det sugs in i den. Iaf måste jag hjälpa till så jag springer i vild förtvivlan runt och jagar styrgrejen. Den delen där munnen sitter. När jag väl har fått av den fortsätter jag med hålsugen. Se själva.


Hon säger att jag inte ska springa runt så mycket för det ramlar ner andra saker och det som ska in i hålet flyger tydligen bara runt. Hon klagar på att det blir svårt och att resultatet inte blir så bra. Jag säger bara: "Monster är till för att dödas".


Titta så roligt vi har. Kan vi inte köra lite till?


Efter monstersugningen gick vi ner till stallet och arbetade där. Jag hittade ett dinosaurieben på gårdsplanen och blev väldigt stolt. Titta så fint jag har lagt det så att alla ska kunna se. Tydligen fick jag inte gräve ner den i Antes box. Hon påstår att jag förstör bädden. (Hon klagar jävligt mycket på att Ante gör det också, så vad är egentligen skillnaden?)


Visst ser väl även ni att det är ett dinosaurieben? Jag har en plan för det också.



Kan vi äta Soup de la pinn ikväll???


Vi kunde inte det. Hon sa att vi skulle arbeta restaurang. Nåväl, jag sparar det utanför dörren så länge. Jag tycker hon är lite otacksam. Jag bär ju hem mat varje dag och ingenting duger. Kan inte vara lätt att vara hennes man inte.


Efter allt mitt hårda arbeta la jag mig på sängen för att sova när vi kom hem från restaurangen. Jag tyckte jag var värd det efter dagens insatser.


....sedan får jag inte ligga vid huvudkudden. Prövar mitten av sängen istället. Inte det heller? Då ska jag passa på att nämna att det jag ligger på just nu är hennes uddastrumpor som hon slängde ur garderoben innan hon åkte. Tydligen hade hon inga rena likadana. Konstigt? Det är ju jag som gör allting här. Det har ni väl märkt?


Självklart blir jag lite sur. Som jag har ställt upp idag. Känner mig lite som Putt-&-kantsmurfen.


Vid fötterna får man tydligen ligga. Ja, mannen till henne kan verkligen inte ha det lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela