Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ante är sjuk?

Publicerad 2012-01-27 16:07:19 i Ante,

Jag nämnde igår här på bloggen att Ante var svullen och väldigt varm i sina ben. Det är inte bra. Eller, egentligen är vet väldigt konstigt att han är det efter ridning, men inte före. Risken är han har en infektion i sin kropp och han kommer först att få en veckas vila nu. Han kommer att tempas varje dag. Det är svårt att göra det efter ett ridpass eftersom tempen är alldeles för hög då.

Under ridpasset igår tyckte jag han hade betydligt högre puls än han borde i förhållande till ansträngningen som blev att arbetet han utförde. Jag vet inte om vi ska hoppas att han har temp, eller att det är något annat. Det är ju inte bra om han har en infektion och anledningen till att han blir svullen i benen är att infektionen satt sig på lederna. Vi hoppas att det bara var högst tillfälligt och att han är bra igen efter den här veckan. Jag återkommer med rapport när jag kvällstempat honom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela