Real Time Analytics

Livet På En Kant

WHAT A FEELING!!

Publicerad 2012-02-07 21:54:43 i Vanlig vardag,

Red Turbokalle i ridhuset idag. Nu kanske ni undrar vilken häst det är. Det kan jag tala om för er att Turbokalle är ingen häst i sig. Det är helt enkelt en av Nortons personligheter. Idag var det den som var dominant. Jag avslutade ridpasset enbart på grund av krampen jag fick i armarna. Träningsvärken jag kommer att ha imorgon kan jag nog inte ens tänka mig än.

Nu ska jag sitta och njuta i soffan över att ha ridit Norton. Känslan var total. Jag älskar verkligen allt med den hästen. Han är sådan showman. Han äger, hela världen, om du frågar honom och det känns när man rider för det är precis den känslan man får själv. Att man äger!

Nu när jag sitter här i soffan är känslan fortfarande kvar i hela kroppen och jag ska fortsätta njuta en stund till. Imorgon kommer medryttaren och jag hoppas han lugnat sig lite till dess. Tror att den här hösten med skogsridning gjort honom gott. Han är fit for fight igen. 

Helt otroligt att en häst som tävlat så mycket och så högt fortfarande håller. Det känns som att han kommit in i 100elfte andningen eller något vid det här laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela