Real Time Analytics

Livet På En Kant

Om man har en blogg

Publicerad 2012-02-05 00:02:55 i Vanlig vardag,

Det är ju bara att inse att om man har en blogg kan man inte ha ett liv. Balansgången mellan att ha ett liv och hinna skriva i blogggen är hårfin. För mycket skrivande leder till inget liv=dåliga inlägg och ett superbt liv=hinner inte skriva. Idag hann jag inte skriva mycket och jag hann inte lägga ned någon tid på innehållet. Det resulterade i färre besökare. Hmmm....ja, om jag får välja väljer jag utan tvekan att ha ett liv och inga besökare. No doubts!

Nu ska jag däremot gå och lägga mig. Ikväll ska jag fundera på vad som är viktigt i livet. Träffade för ett tag sedan en man (70+) och han sa en klok grej till mig. Jag fattade inte först vad han var ute efter, men jag hajade ganska snart. Han sa något om mig och män. Jag förstår nu. Borde jag inte bara kunna acceptera det själv? Vad är jag så rädd för? Omvärlden? What differens does it make?

Det är väl ändå mitt liv? Är det att kasta tid i sjön? Jag är jätterädd att slänga bort tid på onödiga saker. Livet är alltför kort för att slösas bort. Jag har redan kastat bort ett antal år på ett förhållande jag aldrig borde ha haft och jag vill inte göra det igen. Tänk till nu! Vad är det du egentligen vill? Har jag redan svaret på frågan? Det kanske jag har och då är det enda jag måste göra att acceptera det själv, men vågar jag det. Ni andra har ju så mycket förutfattade meningar och åsikter. Eller är det kanske mina egna förutfattade meningar och åsikter? Jag vet fan inte. nu ska jag iaf sova och hoppas att jag vaknar något klokare imorgon, tveksamt, men alltid ett hopp.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-02-05 10:23:24

Hej! tror du kan ha ett liv och en blogg, men blogga inte så ofta isåfall, kanske 1gång i veckan och berätta om roliga intressanta saker som kanske har hänt mm. Allt i livet sägs ha en mening.. kanske du lärde dig nåt från ditt förra förhållande. Livet har med och motgångar och det är väl så det ska vara. kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela