Real Time Analytics

Livet På En Kant

Fy fan vad jag är bra!

Publicerad 2012-02-05 14:53:23 i Vanlig vardag,

Jag lyckades tina mina vattenkoppar. Nu är det säkert så att de hinner frysa på innan hästarna har gått in ikväll bara för att jag är så nöjd med mig själv. Jaja, är de tinade nu tar det säkert inte lång tid innan de tinat upp så de fungerar igen om de hinner frysa.

Jag är färdig med det mesta i stallet. Nu ska jag bara motionera hästarna lite. Det blev så himla varmt med kläderna jag hade på mig innan. När jag kommer in efter ridturen och det, ska jag nog ta och göra mig en liten kopp varm choklad. Det känns som värsta lyxen i det här vädret.

Jag skulle inte lämna hunden ändå ikväll och då funderar jag på om jag ska starta bilen öht. Är det värt det? Nortons kli är slut och jag vet inte hur mycket kris det är om han är utan en dag. Nu är han bra i magen och då kanske det är värt en sväng med bilen. Ska fundera lite på det. Onödigt om han skulle bli dålig igen. Om jag då åker iväg kan jag köpa grädde och toppa min varma choklad med den. Värsta fettobomben! Fast det kan jag vara värd.

Nu ska jag Vson gå ner till stallet igen. Han hjälper till att mocka hagen när han springer och hämtar frusna hästbajsklumpar hela tiden. Dock var det inte lika roligt att se att han tagit med sig en in i bilen en dag. Vet ni att den hinner tina medans man kör? Nu har den frusit igen och tack och lov låg den på ett hästtäcke när den tinade. En gång när han inte var så gammal la han en frusen hästbajsklump på en matta som jag hade utanför ytterdörren. Vet ni hur äckligt det luktade när solen låg på dagen efter och den där bajsklumpen tinade och smetades in i mattan? Det var jävligt äckligt och stank apa på hela bron. Efter det kollade jag väldigt noga innan jag stängde dörren att han inte lämnat något utanför.

Nu ska vi iaf ner. Funderar på om jag inte ska rida barbacka på Norton idag. Ante blir lite longering för jag vet fortfarande inte om han är helt ok. Känns han inte bättre snart får jag nog lov att ringa en veterinär ändå, men han borde ha blivit bättre.

Hunden undrar vad som händer. Vi har massor att göra och jag står och bippar på telefonen.


Jag undrar ju hur det kan bli värsta skräputrymmet bara för att boxen är tom. Visserligen har jag hellre skräp i en box än framme så det syns, men vem fan vill flytta in här. Måste kanske städa den. Jag har en känsla av att enligt fengshui finns det ingen plats för någon häst här så då kommer inte heller någon att komma. Dags att fixa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela