Real Time Analytics

Livet På En Kant

Den perfekta mannen för mig

Publicerad 2012-02-20 19:57:56 i Vanlig vardag,

Jag har funderat lite på det här med männen nu och har kommit fram till ett antal slutsatser. Till viss del beror det faktiskt på den här mentalkursen jag gick på. Jag tänker lite fel när det gäller män har jag kommit på. Det första jag ska tänka om på är biten om mig själv. Ni andra vet det redan, men jag är lite seg ibland.

1. Det första är alltså att han ska vara tacksam att han får spendera tid med mig. Han ska se det som en ära, ni måste betänka att jag klassificeras som drottning här på jorden och hur många vill inte vara med mig? Jo, precis, massor. Med andra ord: Behandlar han inte mig med den värdighet och respekt jag förtjänar kan han brinna i helvetet istället. (Om det är man och du känner dig träffad så stämmer det. Korrekt antagande att du är en av dem som är passe nu.)

2. Vi har pratat om det här tidigare. Han får absolut inte ha för liten, ni vet vad jag pratar om nu, vill inte använda fler könsord i bloggen. Det räcker med att mer än hälften av googlesökningarna till den här bloggen är med diverse könsord numer. Fler behövs inte. Ja, är inte svaret att du känner att du garanterat inte har för liten är du helt enkelt inget för mig att hänga i julgranen.

3. Han måste gilla uteliv och då menar jag inte ute på krogen liv utan att vistas utomhus. Jag har transformerats till en form av organism som mer liknar Vsons, både hårmässigt då det emellanåt känns som jag odlar päls på kroppen. Ni vet, den där när det känns som att man har en svart mustaschmatta och att alla ser hur håret i ansiktet fladdrar i vinden. Min gissning är att jag ser mig själv för nära i spegeln. Alternativt att jag faktsikt ser ut så, men då får jag väl lägga till en punkt här.

4. Han måste acceptera eventuellt fult växande hår, samt diverse valkar här och var på kroppen. Jo, jar har sådana. Här är det inte bara brösten som hänger. Lite fläsk här och där fladdrar också, men det är inget jag någonsin vill höra. Speciellt inte den där dagen när jag har som absolut kortast stubin och hatar allt och alla i hela världen. Det är ganska exakt var 28:e dag. Be prepared!

5. Han måste tycka att lukten av häst är ok. Det är praktiskt taget en omöjlighet att umgås med mig utan att känna doften. Det kan även tänkas att hans egna jackor, kläder, sängkläder, ibland finns även risken att underkläder drabbas av doften. Trots att de aldrig mött stallet.

6. Han måste första att i det här hemmet är det hästarna före allt. Risken finns att det kan dyka upp hästsaker som måste torka på golvet. Visste ni att saker torkar jättebra om man har golvvärme och lägger dem på golvet? Det är mycket praktiskt.

Jag tror att det var allt för nu. Det här är bara början på listan. Jag har nog fler saker, men som sista punkten sa: Hästarna före allt. Nu måste jag ner och släcka lampan för de kör med lyset släckt när de sover.

(Punkt nummer 7 kommer att bli att jag vill inte ha någon som är ful, för vem fan vill ha det liksom?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela